71 371 88 63
509 68 00 43, 501 34 37 85

pbakalska@notariusz-kancelaria24.pl

Kancelaria Notarialna we Wrocławiu

ul. Marsz. J. Piłsudskiego 91 lok. 4 (I piętro)

News

Rejent Wrocław

Rejent we Wrocławiu – w czym może nam pomóc?

Są takie sprawy, które dla zachowania swojej ważności, muszą być poświadczone przez rejenta. Są to między innymi akty sprzedaży nieruchomości. Obowiązujące w Polsce przepisy dokładnie określają, jakie czynności wymagają obligatoryjnej wizyty u rejenta, co do których ustawodawca pozostawił dowolność. Jeżeli potrzebujesz skorzystać z usług, jakie świadczy rejent we Wrocławiu to Kancelaria Notarialna Bakalska-Sochaj Notariusz, będzie miejscem, w którym znajdziesz kompleksową ofertę obsługi klientów indywidualnych i podmiotów prawnych.

Rejent – kto to taki?

Słowo rejent w dzisiejszych czasach najczęściej można spotkać już tylko w słowniku. Jest to dawna nazwa notariusza. Osoba taka pochodzi z mianowania ministra sprawiedliwości. Musi mieć wykształcenie prawnicze. Notariusze muszą wszystkie czynności wykonywać w oparciu o stosowną ustawę. Jest to Prawo o notariacie. Do zadań rejenta z Wrocławia pracującego w Kancelarii Notarialnej Bakalska-Sochaj Notariusz będzie należeć między innymi sporządzanie aktów notarialnych czy sporządzanie aktów poświadczenia dziedziczenia.

Dlaczego czasem trzeba skorzystać z usług notariusza?

Notariusz, jako urzędnik państwowy, mocą swojego urzędu potwierdza legalność określonych czynności. Jeżeli ktoś chce na przykład sprzedać swoje mieszkanie, to umowa sprzedaży lokalu musi być podpisana w obecności notariusza. Zadaniem prawnika jest w tym przypadku upewnienie się, że obydwie strony zgadzają się na transakcję z własnej i nieprzymuszonej woli. Dodatkowo, zadanie rejenta polega również na tym, aby potwierdzić, że każda ze stron dokładnie zrozumiała zapisy umowy, którą podpisuje.

Ile trzeba będzie zapłacić za wizytę u notariusza?

Nad tym, ile kosztuje wizyta u rejenta, zastanawia się zapewne każdy, kto potrzebuje skorzystać z usług świadczonych przez notariusza. Kwestia ta zawsze stanowiła szerokie pole do dyskusji. Każdy chciałby bowiem załatwić swoją sprawę jak najtaniej. Cena usługi będzie zależna od tego, jaka czynność ma zostać wykonana. Jeżeli chcesz szczegółowo poznać koszty obsługi u notariusza, zapoznaj się z cennikiem rejenta zamieszczonym na stronie internetowej.

Opłata, która jest pobierana przez rejenta, to inaczej taksa notarialna. Co ważne, w przepisach prawa, ustawodawca zadbał o interesy klientów kancelarii notarialnych. Została bowiem określona maksymalna wysokość taksy notarialnej. Oznacza to, że rejent nie może ustalić wyższej opłaty za swoje usługi, niż wynika to z konkretnych przepisów prawnych. Jednak wybierając się do notariusza, trzeba pamiętać, że taksa notarialna nie jest jedyną opłatą, na którą trzeba się przygotować. Od niektórych czynności trzeba będzie odprowadzić także stosowne podatki oraz opłaty skarbowe.

Notariusz Wrocław

Jak sprzedać nieruchomość zgodnie z prawem? Pomoc notarialna

Chcesz sprzedać mieszkanie i zastanawiasz się, czy zrobić to na własną rękę, czy skorzystać z pomocy pośrednika? Notariusz z Wrocławia zadba o to, aby transakcja odbyła się w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawa, jednak chętnych za zakup, musisz już znaleźć samodzielnie.

Sprzedaż lokalu – co warto wiedzieć?

Zarówno sprzedaż mieszkania, jak i sprzedaż działki dla osoby zupełnie nieobeznanej w przepisach prawnych to temat niezwykle trudny. Może dla wielu ludzi będzie to zaskoczenie, jednak dla legalności transakcji, nie wystarczy podpisanie umowy z osobą kupującą nieruchomość. Niezbędne jest także to, aby notariusz potwierdził, że cała transakcja odbywała się zgodnie z wymogami prawa. Należy pamiętać także o tym, aby po sprzedaży lokalu czy działki, uiścić w Urzędzie Skarbowym stosowny podatek. Jak zatem zorganizować sprzedaż działki lub mieszkania, aby przebiegła bez żadnych problemów? W tym pomoże Notariusz Przemysława Bakalska-Sochaj z Wrocławia.

Notariusz z Wrocławia – pomoc przy sprzedaży mieszkania

Na wizytę u notariusza warto się umówić jeszcze przed zawarciem transakcji sprzedaży. Wyjaśni on, jak powinna przebiegać sprzedaż oraz jakie dokumenty będą niezbędne do sporządzenia aktu notarialnego. Zastanawiasz się, ile kosztuje notariusz Wrocław? Czy nie lepiej będzie skorzystać z usług notariusza w małym mieście? Podpowiadamy – lokalizacja kancelarii notarialnej nie ma najmniejszego znaczenia, ponieważ już jakiś czas temu, stawki za konkretne czynności prawne zostały ujednolicone na terenie całego kraju.

Kiedy jeszcze warto skorzystać z pomocy notariusza?

Sprzedaż nieruchomości to nie jedyna okazja, by odwiedzić kancelarię notarialną. Pomoc notariusza może okazać się także niezbędna, jeżeli chodzi o podział spadku. Doświadczony notariusz przeprowadzi sprawnie i wyjaśni klientom wszelkie procedury krok po kroku. Przekonaj się sam, że profesjonalna pomoc pozwala uniknąć wielu problemów – zapraszamy do kontaktu z kancelarią notarialną z Wrocławia – Notariusz Przemysława Bakalska-Sochaj czeka na Państwa kontakt!

Spadek u notariusza Wrocław

Przyjąć, czy odrzucić spadek – w podjęciu decyzji może pomóc wyspecjalizowany notariusz

Spadkobiercy zgodnie z normami Kodeksu Cywilnego mogą podjąć decyzję o przyjęciu spadku z przejęciem pełnej odpowiedzialności za ewentualne długi, lub o przyjęciu spadku z dobrodziejstwem inwentarza z przejęciem odpowiedzialności za długi w ograniczonym zakresie. Można też podjąć decyzję o odrzuceniu spadku w całości. Jeżeli w spadku występuje duże zadłużenie, a pozyskany majątek nie wystarczy na spłatę najlepiej wnioskować o odrzucenie. W razie wątpliwości warto skonsultować się z kancelarią notarialną w celu wytypowania najlepszego scenariusza.

Jak podzielić spadek u notariusza?

Sporządzenie testamentu to najlepszy sposób na to, aby po śmierci bliscy nie spierali się o odziedziczony majątek. Kwestie finansowe potrafią skłócić nawet rodziny, w których do tej pory relacje układały się bardzo dobrze. Testament sporządzony u notariusza jest trudny do podważenia – z tego względu jest to jeden z najlepszych wariantów, by odpowiednio zabezpieczyć nabycie spadku u notariusza we Wrocławiu. Co trzeba wiedzieć na temat spadku i o procedurze podziału? Co można zgodnie z prawem zrobić ze spadkiem i jakie decyzje najczęściej podejmują spadkobiercy?

Spadek w oparciu o testament

Jeżeli zmarły przed śmiercią sporządził testament, w którym wyraził swoją wolę, co do rozdysponowania posiadanego przez siebie majątku, to sprawa wydaje się zamknięta – bliscy powinni spełnić zapis testamentowy. Czasem zdarza się jednak, że ktoś czuje się poszkodowany i próbuje podważyć testament. Gdy dokument został sporządzony u notariusza, to jego podważenie nie jest takie proste. Zabezpieczenie w postaci testamentu sporządzonego w kancelarii notarialnej wybiera coraz więcej osób.

Dlaczego notariusz musi sprawdzić poczytalność oraz świadomość klienta przed podpisem?

Kancelaria notarialna przed każdą czynnością potwierdza, czy strona posiada wymaganą świadomość i rozumie wszystkie skutki złożenia oświadczenia woli i podpisu, jeśli chodzi o spadek u notariusza we Wrocławiu. Z tego powodu podważenie testamentu sporządzonego u notariusza, to praktycznie niemożliwe zadanie bez udowodnienia naprawdę wielkiej skali nadużyć.

Kiedy brakuje testamentu, co się dzieje z podziałem spadku i jak można załatwić formalności?

Nie zawsze jednak zmarły pozostawia po sobie testament. Wówczas dziedziczenie majątku odbywa się na podstawie zapisów ustawowych. Kilku spadkobierców może mieć udział w spadku. Tak sytuacja nie jest zbyt komfortowa. Aby ustalić, co się komu konkretnie należy, trzeba podzielić spadek u notariusza we wrocławskiej kancelarii notarialnej. Notariusz Przemysława Bakalska – Sochaj przeprowadza dział spadku w przypadku zgodnej woli stron. Jeżeli jednak spadkobiercy nie potrafią się porozumieć co do tego, w jaki sposób spadek ma zostać rozdzielony pomiędzy konkretne osoby, to konieczne staje się rozpoczęcie sprawy sądowej.

Zgodność spadkobierców, co do podziału spadku – najważniejsze zasady

Spadek u notariusza dzieli się w drodze umowy, tylko pod warunkiem zgody wszystkich spadkobierców.. Alternatywna droga to zdobycie orzeczenia sądu. Dział spadku może dotyczyć całego odziedziczonego majątku lub tylko niektórych jego części.

Czego dotyczy zgoda spadkobierców przy podejmowaniu decyzji o podziale spadku?

W kancelarii notarialnej ustala się nie tylko ogólną zgodę dotyczącą podziału spadku, ale również sposób podziału majątku spadkowego oraz ewentualne spłaty lub dopłaty. Standardowy podział spadku przy zgodzie wszystkich spadkobierców przyjmuje formę umowy. Jeżeli w grę wchodzi nieruchomość notariusz przygotowuje akt notarialny. Umowa dotycząca podziału spadku nie musi obejmować całości, ale jedynie części spadku. Taką możliwość naturalnie dopuszcza ustawodawca.

Zapis spadku u notariusza we Wrocławiu – dlaczego to dobre rozwiązanie?

Sytuacja, w której bliscy spierają się o podział majątku po zmarłym, przeważnie budzi niesmak i jest nieprzyjemna dla wszystkich stron. Chcąc odpowiednio zabezpieczyć najbliższą rodzinę oraz przekazać majątek konkretnym spadkobiercom, można sporządzić testament. Gdy zostanie on sporządzony w obecności notariusza, to nabiera mocy urzędowej. Są jednak przypadki, w których notariusz może odmówić sporządzenia testamentu, np. w sytuacji, gdy podejrzewa, że dana osoba dokonuje zapisu niezgodnie ze swoją wolą lub gdy istnieją uzasadnione podejrzenia co do jej poczytalności.

Jakimi standardami kierują się spadkobiercy przy sporządzaniu umowy o podział spadku?

Ogólne reguły tworzenia umowy o podział, jeśli chodzi o spadek u notariusza wskazuje Kodeks Cywilny, ale to w praktyce dokument elastyczny, w którym wymaga się jedynie przestrzegania zasad współżycia społecznego. Niektórzy spadkobiercy decydują się na spłaty innych, co też wprowadza się do umowy w celu potwierdzenia pełnego stanu przekazywanych zasobów.

Dlaczego testament w kancelarii notarialnej to dobry pomysł ochraniający spadkobierców?

Właściciel majątku myślący o przyszłości spadkobierców powinien poważnie przemyśleć sporządzenie testamentu w kancelarii notarialnej, żeby uniknąć problemów z nietypowym podziałem. Lepiej zrobić to szybciej ze względu na łatwość potwierdzenia świadomości. Notariusz musi się również upewnić, czy klient nie działa pod przymusem.

Notariusz dział spadku Wrocław

Dział spadku – u notariusza czy w sądzie?

Dziedziczenie majątku może odbywać się na zasadach określonych w stosownej ustawie lub na podstawie testamentu sporządzonego przez zmarłego, w którym wyraża on swą wolę w zakresie dysponowania zgromadzonymi przez niego dobrami.

W jaki sposób notariusz przeprowadza dział spadku we Wrocławiu?

W sytuacji, gdy do dziedziczenia majątku po zmarłym uprawnionych jest kilka osób, trzeba przeprowadzić dział spadku, tak by określić wyłączne prawa każdej z osób do konkretnych dóbr. Jego celem jest przekształcenie współwłasności całego spadku we własność danych osób. Dzięki temu każdy ze spadkobierców otrzyma coś na własność, zamiast częściowego udziału w całościowej masie spadkowej.

Dział spadku może przebiegać w dwóch wariantach. Pierwszy z nich to umowa pomiędzy spadkobiercami zawarta u notariusza. W taki sposób Notariusz Przemysława Bakalska – Sochaj dział spadku we Wrocławiu przeprowadzić może wyłącznie w przypadku zgodnej woli wszystkich osób uprawnionych do dziedziczenia określonego majątku. W przypadku, gdy któryś ze spadkobierców nie jest zainteresowany działem spadku lub nie zgadza się do sposobu, w jaki miałby być przeprowadzony, wówczas jedynym rozwiązaniem wydaje się być sprawa sądowa.

Dlaczego warto przeprowadzić dział spadku?

Sytuacja, w której spadek jest wspólną własnością kilku osób, prędzej czy później zacznie być niekomfortowa. Jeżeli na kilku spadkobierców przypada jedno mieszkania, to wszelkie kwestie związane z jego wynajmem czy sprzedażą muszą się spotkać ze zgodnym stanowiskiem wszystkich zainteresowanych, a to niekiedy ciężko jest osiągnąć. Dla uniknięcia sytuacji konfliktowych w przyszłości warto dział spadku przeprowadzić jak najszybciej, po ustanowieniu prawa do dziedziczenia. Wypracowanie porozumienia w tej kwestii pomiędzy wszystkimi spadkobiercami pozwoli szybko i sprawnie przeprowadzić dział spadku w kancelarii notarialnej we Wrocławiu i nie trzeba będzie oczekiwać miesiącami na decyzję sądu w tej sprawie. Dział spadku u notariusza odbywa się za stosowną opłatą – cennik maksymalnych taks notarialnych można sprawdzić w rozporządzeniu ministra.

Notariusz cennik Wrocław

Notariusz to jeden z tych specjalistów prawników , z których usług być może będzie musiał skorzystać każdy z nas. Zgłaszamy się do niego wówczas, gdy chcemy zrobić darowiznę, sprzedać dom/mieszkanie/działkę, podpisać umowę małżeńską majątkową czy sporządzić testament, którego podważenie będzie naprawdę bardzo trudne. Wiele osób obawia się wizyty u notariusza, sądząc, że jest to specjalista, którego usługi są naprawdę drogie. Tymczasem okazuje się, że koszt notariusza we Wrocławiu wcale nie jest wygórowany.

Ile kosztuje notariusz we Wrocławiu?

Zastanawiasz się jaki cennik ma notariusz we Wrocławiu? Rozważasz wyjazd do mniejszej miejscowości w poszukiwaniu tańszych usług? Zupełnie niepotrzebnie. Kwestia taksy notarialnej została jednoznacznie uregulowana w obowiązujących przepisach prawa. Każda kancelaria notarialna na terenie kraju musi trzymać się określonych stawek, których wartość nie może przekroczyć maksymalnych wskazań określonych w rozporządzeniu Ministra Sprawiedliwości. Nasza kancelaria notarialna nie jest w tym przypadku żadnym wyjątkiem. Precyzyjnie przestrzegamy obowiązujących w naszym kraju przepisów. Nie jest inaczej  jeśli chodzi o stawki za usługi notarialne określone przez Ministra Sprawiedliwości.

Jakie są obowiązki notariusza?

Notariusz ma szereg obowiązków. To on odpowiada przede wszystkim za sporządzanie aktów notarialnych, które sporządzane są w różnych sytuacjach i z różnych powodów. Do notariusza można się zgłosić wówczas, gdy potrzebny jest nam akt poświadczający dziedziczenie. Do obowiązków tego specjalisty zalicza się również sporządzanie poświadczeń, różnego rodzaju protokołów, protestów weksli oraz czeków. Zgodnie z obowiązującymi przepisami notariusz może przyjmować na przechowanie ( depozyt) pieniądze , papiery wartościowe oraz dokumenty. To właśnie w kancelarii notarialnej możemy zdeponować między innymi testament. Koszt notariusza we Wrocławiu jest nieco inny w zależności od podejmowanej czynności. Jak jednak już wspomnieliśmy, zawsze wynika z obowiązujących przepisów, które w naszej kancelarii nigdy nie są łamane.

Wydatki u notariusza – na jakie kwoty się przygotować?

Na swojej stronie internetowej Notariusz Przemysława Bakalska-Sochaj informuje, z jakich elementów składa się opłata notarialna. Dokonując czynności prawnych u notariusza, trzeba liczyć się między innymi z koniecznością odprowadzenia podatku na rzecz urzędu skarbowego, obowiązkiem uiszczenia opłaty sądowej, a także z taksą notarialną. W zgodzie z obowiązującymi przepisami prawa taksa notarialna za podpisanie aktu notarialnego może maksymalnie wynosić do 100 zł w przypadku czynności o wartości do 3000 zł. Im wyższa wartość czynności, tym kwota taksy również się zwiększa. Za sporządzenie niektórych aktów notarialnych pobierana jesy opłata stała. W tym przypadku maksymalne stawki to na przykład – 400 zł za sporządzenie umowy majątkowej małżeńskiej czy 100 zł za sporządzenie prokołu dziedziczenia. Dbamy o to, aby cennik naszej kancelarii był dla wszystkich klientów jasny i przejrzysty. W razie jakichkolwiek wątpliwości chętnie odpowiadamy na pytania, dokładnie wyjaśniając wszystkie nieścisłości. Nasi klienci zawsze dostają jasną informację w zakresie kosztów, jakie będą musieli ponieść w związku z czynnościami, jakie mają być wykonane.

Czy warto oszczędzać na wizycie u notariusza?

Patrząc na cennik notariusza we Wrocławiu, można się dowiedzieć, na jakim maksymalnym poziomie kształtują się opłaty za dokonanie konkretnych czynności prawnych. Niektórzy mogą wyjść z założenia, że dodatkowe obciążenie finansowe nie jest im na rękę. Należy jednak pamiętać, że czynności takie jak sprzedaż działki kub innej nieruchomości, obligatoryjnie wymagają sporządzenia umowy sprzedaży u notariusza. Jeżeli sprzedaż odbędzie się bez takiego dokumentu, to w świetle przepisów prawa, które obowiązują na terenie Polski, umowa zawarta w ten sposób będzie nieważna. Są też czynności, takie jak sporządzenie testamentu, które można wykonać w obecności notariusza, jednak nie jest to jedyna dopuszczalna forma. W przypadku testamentu warto mieć na uwadze, że testament notarialny jest trudniejszy do podważenia. Rezygnacja z usług notariusza z obawy o zbyt wysokie koszty nie zawsze jest opłacalna. Koszt notariusza we Wrocławiu nie musi być ogromny. Co ważne, wszystkie pobierane opłaty są zawsze ściśle regulowane przez obowiązujące przepisy. Decydując się na usługi notariusza, można być w wielu wypadkach pewnym, że czynności odbędą się zgodnie z prawem. Ma to szczególne znaczenie chociażby w przypadku wspomnianego już testamentu. Ten sporządzony u notariusza jest dużo trudniej obalić. W wielu wypadkach pomoc notariusza jest nie tylko wskazana, ale również niezbędna. Nie da się z niej zrezygnować wówczas, gdy kupujemy mieszkanie, dom lub gdy chcemy dokonać darowizny. To notariusz sankcjonuje te czynności, nadając im moc prawną.

Koszt notariusza Wrocław –  koszty notarialne są ustalone rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości

W obowiązującym rozporządzeniu określono maksymalne stawki, jakich może oczekiwać notariusz za dokonanie konkretnych czynności. Określono również maksymalne kwoty, o które można podnieść wynagrodzenie, jeśli czynności notarialne  zostały dokonane poza kancelarią np. w miejscu zamieszkania klienta. Ustalenie kwot maksymalnych umożliwia ich negocjacje z notariuszem.  Przepisy te Sprawiają, że nie trzeba  obawiać się wygórowanych stawek, jeśli musimy skorzystać z usług notariusza.

Czynności notarialne zawsze wiążą się z koniecznością dokonania stosownej opłaty. Jej wysokość uzależniona jest zawsze od rodzaju czynności, a także tego, czy mają one miejsce w kancelarii notarialnej, czy też poza nią. Koszt notariusza we Wrocławiu jest więc zróżnicowany. Obecnie maksymalne stawki, jakie mogą pobierać notariusze, są precyzyjnie określone przez obowiązujące przepisy prawa. Nie warto więc rezygnować ze skorzystania z usług notarialnych w obawie przed zbyt dużymi kosztami. To, ile zapłacimy za czynności notarialne można dzisiaj bardzo łatwo sprawdzić.

Proszę pamiętać, że notariusz ma ustawowy  obowiązek pobrać podatek od czynności cywilnoprawnych, podatek od spadków i darowizn oraz opłatę sądową. To są należności Skarbu Państwa określone w odpowiednich ustawach. Na ich wysokość notariusz nie ma wpływu i tych kwot nie można negocjować . Notariusz ma je obowiązek pobrać i odprowadzić do właściwego Urzędu Skarbowego oraz Sądu. 

Sprzedaż działki Wrocław

Sprzedaż działki we Wrocławiu a wizyta u notariusza

Są takie czynności o charakterze prawnym, które by mogły zostać uznane za przeprowadzone legalnie, wymagają odpowiedniego poświadczenia uprawnionych osób. Sprzedaż działki we Wrocławiu powinna opierać się na umowie sporządzonej w formie aktu notarialnego. Będzie się to wiązało z koniecznością zgromadzenia odpowiednich dokumentów i wizytą w kancelarii notarialnej.

Dokumenty niezbędne u notariusza

Do sporządzenia umowy notarialnej dotyczącej sprzedaży działki we Wrocławiu będzie trzeba zgromadzić określone dokumenty. Bez nich stworzenie umowy nie będzie możliwe. Jakie dokumenty są wymagane? W umowie notarialnej trzeba wpisać między innymi dane stron. Notariusz uzupełnia je na podstawie przedstawionych dokumentów potwierdzających tożsamość. W przypadku osoby posiadającej obywatelstwo polskie powinien być to dowód osobisty. Trzeba mieć także dokument potwierdzający nabycie nieruchomości (może to być umowa kupna lub akt darowizny), numer księgi wieczystej, zaświadczenie o uiszczeniu podatku od darowizn (jeżeli jest to zasadne w danej sprawie), wypis z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (na jego podstawie można określić status działki), a także zaświadczenie o braku zaległości w zapłacie podatków od nieruchomości.

Sprzedaż działki we Wrocławiu – umowa u notariusza

Co do zasady, notariusz sporządza umowy w siedzibie kancelarii. Na wniosek którejś ze stron, w sytuacji, gdy nie może ona stawić się w kancelarii osobiście, dopuszcza się, aby umowa taka została sporządzona w innym miejscu. Wówczas notariusz ma prawo zwiększyć swoją taksę zgodnie z cennikiem. Jeżeli chcesz szybko i sprawnie przeprowadzić sprzedaż nieruchomości i chcesz mieć pewność, że operacja zostanie przeprowadzona zgodnie z prawem, to Notariusz Przemysława Bakalska-Sochaj pomoże Ci doprowadzić sprzedaż działki we Wrocławiu do końca przy zachowaniu niezbędnych formalności. Z maksymalną taksą notarialną pobieraną za wykonanie określonych czynności możesz zapoznać się na stronie internetowej kancelarii notarialnej.

Sprzedaż lokalu Wrocław

Sprzedaż lokalu we Wrocławiu – co będzie potrzebne do sporządzenia umowy u notariusza?

Sprzedaż mieszkania może odbyć się wyłącznie według obowiązujących przepisów prawa, które jasno wskazują, że czynność, jaką jest sprzedaż lokalu we Wrocławiu, wymaga sporządzenie umowy u notariusza.

Jakie elementy powinna zawierać umowa notarialna?

Wszelkie akty sporządzane przez notariusza mają charakter dokumentów urzędowych. Jednak, aby mogły zostać za takie uznane, muszą się w nich znaleźć określone elementy. Każda umowa dotycząca sprzedaży lokalu we Wrocławiu dla swej ważności musi mieć datę i miejsce, w którym została sporządzona. Trzeba także wymienić strony i przedmiot umowy. Trzeba także wskazać cenę nieruchomości.

Czy do sprzedaży lokalu konieczna jest wizyta w kancelarii notarialnej?

Sprzedaż mieszkania, to jedna z tych czynności prawnych, która, aby została zawarta w sposób ważny, musi mieć formę aktu notarialnego. Notariusz, będący osobą zaufania publicznego, sporządza umowę sprzedaży, która następnie musi zostać podpisana przez strony. Wcześniej, notariusz na głos musi odczytać jej treść i upewnić się, że treść ta została dobrze zrozumiana. Należy pamiętać, że notariusz ma prawo odmówić wykonania określonych czynności, jeżeli w swojej opinii uzna, że jest ona niezgodna z prawem lub godzi w czyjeś interesy.

Kancelaria notarialna na terenie Wrocławia

Osoby chcące odpłatnie zbyć lokal na rzecz innej osoby, powinny wybrać notariusza, który sporządzi umowę kupna-sprzedazy w formie aktu notarialnego. Wrocławianie mogą skorzystać z usług kancelarii notarialnej Notariusz Przemysława Bakalska – Sochaj. Na stronie kancelarii można dowiedzieć się między innymi tego, jakie dokumenty będą potrzebne u notariusza oraz czym jest księga wieczysta.

Taksa notarialna

Dokonanie wszelkich czynności przez notariusza podlega stosownej opłacie. Maksymalna taksa notarialna została ustalona w odpowiednim rozporządzeniu ministerialnym wydanym przez Ministra Sprawiedliwości. Do opłat notarialnych, prócz taksy, zalicza się także opłatę sądową na rzecz właściwego sądu oraz podatek od czynności cywilno-prawnych, kóry notariusz przesyła do właściwego Urządu Skarbowego.